Търговска марка Стивън Хокинг

Професор Стивън Хокинг е подал заявление за регистрация на своето име като търговска марка. Освен много добре продаван автор, Стивън Хокинг е изтъкнат учен като интересите му са свързани в космологията, квантовата механика и теорията на струните.

Името му фигурира върху всичко от чаши до тениски. Според проф. Хокинг регистрирането на търговската марка ще му позволи до известна степен да контролира върху какво се отпечатва името му.

Британският учен, чийто живот бе изигран от актьора Еди Редмайн във филма „Теорията на всичко“, планира да използва търговската марка, за да попречи името му да бъде използвано за неподходящи продукти. Стивън Хокинг не търси регистрация на марката поради лична комерсиална цел, дори напротив. Професорът предвижда да основе фондация или да финансира научно изследване на амиотрофичната латерална склероза. Докато защитава своята докторантура в Оксфордския университет, 21-годишният Хокинг е диагностициран с тежкото заболяване, а лекарите са убедени, че му остават не повече от 1-2 години живот. Днес Хокинг е на 72 години, а неговите теории, публикации и книги са основоположни в космологията и физиката. Представя и нова комуникационна система, разработена от „Интел“, която му позволява да пише и говори по-ефективно, като регистрира движенията на мускулите на лицето му.

Стивън Хокинг не е първата известна личност, която защитава личното си име с търговска марка. Преди него това сториха известната писателка Джоан Роулинг и футболиста Дейвид Бекъм.

Надежда Драгомирова