FRIDA KAHLO corporation се довериха на екипът на IP consulting за регистрация на марка и опозиция срещу конфликт а заявка

Един от интересните клиенти, с които се гордеем е корпорацията, управляваща правата на интелектуална собственост на една от емблематичните личности в изкуството в световен план – FRIDA KAHLO.

FRIDA KAHLO corporation съхраняват правата върху името на художничката чрез регистрации на търговски  марки по целия свят, като се борят да запазят духа и да съхранят името от евентуални злоупотреби и неправомерно използване и асоцииране.

Търговските марки могат да бъдат образни – защитават само визуализация на дадено изображение – лого; комбинирани – състоят се от лого (образ) и от наименование (словна част) или словни – състоящи се само от словна част. Има и категория на „нестандартни“ търговски марки, които защитават, аромат, движение, мелодии, холограмни знаци.

 

Екипът ни се гордее с факта, че корпорацията избра нашите услуги за решаване на казус, в който трето лице, което по никакъв начин не е свързано с FRIDA KAHLO, прави опит за регистрация на търговска марка, използвайки името FRIDA KAHLO на латиница, кирилица и арменски

 

 

Очевидно се търси асоциация с името на артиста и експлоатиране на нейната популярност за целите на търговия с продукти. Проблемът в тези случаи е, че няма реален контрол върху качеството и вида на стоките на подобни търговци.

От гледна точка на потребителя – остава очевидно заблуждаващо защо и по каква причина тези стоки / продукти се асоциират с името на известната личност. Така потребителят се явява заблуден, тъй като се експлоатира емоционална му нагласа, която той има към съответната личност и каузите или идеите, които стоят зад нея, като резултатът е че му се „продават“ някакви стоки / продукти.

В хода на процедурите – освен, че успешно се противопоставихме на неоторизираната заявка и тя беше отказана, успяхме да регистрираме и марката с образа на художничката в Армения.

Както сме обръщали внимание и в други наши публикации важно е означенята, използвани като търговски марки да бъдат регистрирани и защитени в териториите, където има реален и потенциален интерес от бизнес развитие на предприятието. Също така е важно да има активна услуга за наблюдение на всички последващи заявки, подавани от трети лица, тъй като по този начин могат да се предотварят неоторизирани и нарушаващи регистрации на сходни или идентични марки.