СПОРОВЕ относно европейски търговски марки и дизайни – статистика на EUIPO

Според официалната статистика на EUIPO, споровете, които се развиват пред  EUIPO и са част от регистрацията и последващата валидност на европейските търговски марки и европейски дизайни са както следва:

На годишна база има над 23 000 спора, които включват две насрещни страни.

На първа инстанция, това включва:

  • 18 000 опозиции;
  • 1 200 заличавания;
  • 700 спора за заличаване на дизайни;

На втора инстанция 2 400 казуса стигат до жалби и се разглеждат пред Board of appeal.

Предвид статистиката на ведомството, отговорно за регистрация на европейски маки и дизайни, е напълно очаквано и нормално заявителите на нови марки и дизайни да имат очакването, че може да бъдат въвлечени в спор.

Споровете се развиват на две основни нива – преди и след регистрация на марката:

  • опозиция в хода на регистрация на еврейска марка – това е „възражение“, подадено от трето лице, с което то оспорва правото на заявителя върху заявената от него марка. Спорът се развива ПРЕДИ да има регистрация и целта е да се предотврати получаването й. След подаване на една заявка – тя се публикува като всички трети лица имат срок от 3 месеца да подадат опозиция – ако подадат опозиция в срок – се влиза в спор по повод опозицията, ако няма подадени опозиции в срок – заявката за марка се регистрира;
  • заличаване на вече регистрирана марка – ако има допусната (поради липса на подадена опозиция) регистрация на европейска марка – всяко трето лице има право да подаде искане за нейното заличаване. това са втората категория спорове, които касаят европейски марки.

В хода на регистрация на европейски дизайн  – няма публикация с цел опозиции – единственият вариант за защита срещу неправомерна регистрация на дизайн е – заличаване след неговата регистрация.

Екипът на  IP Consulting има бодат опит в сферата на представителство в спорове, касаещи европейски марки и европейски дизайни. Повече за нашия опит и нашите казуси може да прочетете в секция „блог“ на сайта www.ipconsulting.eu.