Към съдържанието
IP Consulting Logo
Марки, Патенти, Авторски права
  • За нас
  • Блог
  • Екип
  • Нашият опит
  • Услуги
  • TM Monitor
  • Контакти
IPconsulting.bg > Блог > Майкъл Джордан не притежава правата върху търговска марка със собственото му име

Майкъл Джордан не притежава правата върху търговска марка със собственото му име

Публикувано на 10 август 2015 г.Blog

Имитатори на Майкъл Джордан в Китай спечелиха съдебен спор с баскетболната звезда. Съдът в Пекин е отхвърлил иск за нарушение на търговска марка срещу китайската компания Qiaodan Sports, която използва сходно лого и име с произвежданите от Nike продукти с марката на Майкъл Джордан.

В Китай американецът е известен именно като „Qiaodan“, китайския вариант на личното му име. През 2012г той моли китайските власти да отменят регистрираната търговска марка на Qiaodan Sports Co, обвинявайки фирмата за спортни облекла в заблуждаване на потребителите относно свързаността на продуктите с шесткратния шампион в NBA. Освен наименованието Qiaodan, за продуктите е характерено и лого със силует на скачащ баскетболист, което силно напомня на логото, използвано от Nike, за да рекламират своя бранд Air Jordan.

Китайските власти отхвърлят искането на Майкъл Джордан, същото прави и първоинституционалния съд в Пекин. Баскетболната звезда обжалва решението пред Градския съд в Пекин, но съдебният състав отново отсъжда в полза на ответниците. Според съда, Джордан е често срещано американско име, а логото е във формата на човек без черти на лицето, така че е малко вероятно потребителите да го свържат изрично с Майкъл Джордан. Адвокати на баскетболната звезда са заявили, че ще обжалват решението и пред Върховния съд в Китай.

Случаят с нарушената търговска марка на Майкъл Джордан е широко отразен от световните медии. Някои коментатори правят интересен извод, а именно, че макар да са спечелили вече няколко дела срещу Джордан, Qiaodan Sports всъщност не са „големия победител“. През 2012г бъдещето пред фирмата за спортни облекла изглежда блестящо – притежава над 5700 търговски обекта с приходи около $276 милиона. Репутацията на Qiaodan Sports обаче е силно пострадала в следствие на съдебните дела и компанията вече е известна като „имитатор“ и реализира далеч по-скромни приходи.

Надежда Драгомирова

 



Post navigation

Възражение срещу регистрацията на фигуративна търговска марка, върнато за преразглежданеРегламент (ЕО) № 2868/95 на Комисията от 13 декември 1995 година

Популярно

Търговската марка – Функции
Наредба за реда и начина за определяне в патентното ведомство...
Нова книга на издателство IPBulgaria „Търговски марки – Опозиции“
IP Consulting® Ltd. © 2002 – 2022
Политика за поверителност
Политика относно бисквитките

Когато посещавате нашия уебсайт, събираме информация чрез използването на бисквитки. Те ни позволяват да подобряваме работата на уебсайта. Кликвайки бутона ”Съгласен съм”, вие се съгласявате да използваме бисквитките. За повече информация можете да посетите нашата страницата с информация за политиката ни за бисквитките.

Политика за поверителност