Британско проучване подчертава истинската стойност на търговски марки

На уеб страницата си OHIM съобщава за мащабно проучване, извършено по поръчка на Националното ведомство по интелектуална собственост на Великобритания, показващо, че компаниите, притежаващи търговски марки са по-продуктивни, по-иновативни и имат по-голяма заетост и оборот от тези, които не са регистрирали марки. От 6,500 компании с търговски марки в извадката, повече от половината (57%) са регистрирали марките […]

търговски маркиНа уеб страницата си OHIM съобщава за мащабно проучване, извършено по поръчка на Националното ведомство по интелектуална собственост на Великобритания, показващо, че компаниите, притежаващи търговски марки са по-продуктивни, по-иновативни и имат по-голяма заетост и оборот от тези, които не са регистрирали марки. От 6,500 компании с търговски марки в извадката, повече от половината (57%) са регистрирали марките си само в Обединеното кралство, докато 16% имат само марки на Общността, а 27% притежават и двата вида.

Проучването “Trade Mark Incentives”, изследва данни за компании от периода 2000-2006г., предоставени от Службата за национална статистика на Великобритания. Информацията покрива всички големи фирми и определен брой по-малки фирми, Докато за по-малко от 3% от 222,000 проучени компании е установено, че притежават търговски марки, според проучването те се използват във всички сектори на британската икономика, като производството, услугите за търговия на едро и дребно, както и бизнес услугите, са наи-големите потребители.

Авторите на доклада са установили, че големите фирми са много по-склонни да регистрират търговски марки (12.9%) от по-малките фирми, а процентът при микрокомпаниите е най-малък (0.4%). Само 1.7% от малките и 5.2% от средните предприятия регистрират търговски марки за своите продукти и услуги.

Trade Mark Incentives (UKIPO)

Източник: OHIM