EUIPO – сравняваните европейски марки – BDO и B BPO ACCOUNTING не са сходни и няма възможност за объркване

марка на ОбщносттаIP Consulting Ltd. представлява „БПО България“ ЕООД, пред Европейското ведомство по интелектуална собственост – EUIPO, във връзка с производство по опозиция, подадена срещу заявката на българската компания. Опозицията е подадена от Stichting BDO (международна верига на финансови консултанти и счетоводни услуги) срещу заявка за марка на Европейския съюз № 18 790 922 B BPO ACCOUNTING (фигуративна марка). Oснование на опозицията е по-ранна марка на Европейския съюз № 2 419 778 “BDO“ словна.

Опозицията се позовава на вероятност от объркване съгласно член 8, параграф 1, буква б) от Регламента за Марка на Европейския съюз (EUTMR).

Европейска търговска марка IPConsulting Ltd

 

Отделът по опозиции на EUIPO разглежда опозицията и постановява, че е налице ниска степен на визуално и финетично сходство между сравняваните марки.

По-конкретно, марките съвпадат в буквите „B*O“, но се различават в съответните си средни букви „D“ и „P“, което се счита за сериозна разлика предвид краткостта на тези словесни елементи.

Освен това марките се различават във вторичния елемент „ACCOUNTING“ на оспорвания знак и първоначалното фигуративно устройство, което води до ниска степен на визуално и звуково сходство. За хората, които разбират термина “ACCOUNTING“, марките се оказват концептуално различни, тъй като терминът е неотличителен.

Съставът стига до заключение, че: „Маркировката на двата знака показва ниска степен на визуално и фонетично сходство. Концептуалното сходство също е ограничено и недостатъчно за създаване на вероятност за объркване.”