EUIPO – европейски марки – PHIACADEMY и PHI GROUP – сходни с възможност за объркване

IP Consulting Ltd. представлява Phiacademy Doo Beograd, пред Европейското ведомство по интелектуална собственост – EUIPO, във връзка с производство по опозиция. Phiacademy Doo Beograd (сръбска компания в сферата на образование и козметични продукти) подава опозиция срещу всички стоки и услуги (класове 9, 29, 30, 32, 33, 40 и 41) от заявката за марка на Европейския съюз № 18 722 371 PHI GROUP (швейцарска компания за научни изследвания и биотехнологии).

Опозицията се позовава на вероятност от объркване съгласно член 8, параграф 1, буква б) от Регламента за Марка на Европейския съюз (EUTMR).

IPConsulting Ltd - европейски марки, дизайни, патенти

 

Отделът по опозициите на EUIPO разглежда опозицията и стига до заключението, че опозицията е ОСНОВАТЕЛНА. Сравняваните европейски марки имат средно ниво на визуално и звуково сходство. Марките са сходни по отношение на основния елемента “PHI”, който присъства и в двете марки.

Констатира се  различие по допълнителните елементи, но за тях се установява, че имат декоративен характер или не са отличителни за процесните европейски марки, като например – частите “ ACADEMY“ в по-ранната марка и „GROUP“ в оспорвания знак, които се считат за описателни  за съответните продукти и услуги, са именно тези, в които марките се различават.

Съставът взима следните решения: “Опозиция № B 3 181 492 е частично уважена, а именно за следните оспорвани стоки и услуги: Клас 9 (Софтуер) и Клас 41 (Образование).” и “Заявката за марка на Европейския съюз № 18 722 371 се отхвърля за горепосочените стоки и услуги, но остава валидна за стоките и услугите в класове 29, 30, 32, 33 и 40, тъй като за тях не съществува сходство със стоките / услугите от по-ранната марка .”