За да използвате спокойно и без проблеми Вашия бранд, под който ще продавате, внасяте, изнасяте или рекламирате продуктите си в една територия следва да се извършват две стъпки:
- първата задължителна стъпка е да се направи проучване – дали използваното име вече не е защитено от трето лице, тоест дали използването му няма да Ви направи нарушители на чужда търговска марка;
- втората стъпка е силно препоръчителна – след като се уверите, че не нарушавате чужди права на регистрирана търговска марка е добре и силно препоръчително, да защитите марката си на Ваше име. така ще придобиете ексклузивитет върху бранда;
Регистрацията на търговка марка в повечето случаи се реализира по три начина:
- пред местното – национално ведомство – с регистрация на национална марка;
- по международен ред (чрез споразумението Мадрид и Мадрид протокол, администрирано от Международната организация на интелектуална собственост – WIPO);
- чрез регионална закрила – пример за регионална закрила е марката на Европейския съюз, която се регистрира за територията на ЕС.
Прилагаме пример как изглежда сертификат за регистрирана търговска марка от националното ведомство на Израел.
Сертификатът е двуезичен – английски и иврит. Регистрацията дава право на ексклузивитет върху марката за първоначален срок от 10 години и може да се подновява за нов срок от 10 години пред националното ведомство.