Марката е знак, който е способен да отличава стоките или услугите на едно лице от тези на други лица.
Марки могат да бъдат думи, изрази, графични символи, комбинация от графични символи и думи. Има и неконвенционални марки – като звук, цвят, аромат, холограма, движение.
Основното, което следва да се съобрази при избора на отличителен знак, с който да идентифицирате бизнеса си е, че: Правото върху марка се придобива чрез регистрация, считано от датата на подаване на заявката.
Тоест, ако искате да имате изключителни права върху „името“ / „знака“ на Вашия бизнес – следва да го защитите чрез регистрация. Регистрацията има териториален характер – защитената марка в България не действа и не защитава правата Ви в която и да е трета държава.
Нормално е бизнесът да търпи експанзия и да има амбиция за експанзия. Обикновено тя е както кър разширяване на потребителските категории, които стават релевантни за Вашия бизнес, така и в разширяване на териториалния му обхват. Разширяване на бизнеса на национално и след това на международно ниво.
Естествени „пътища“ на разширяване на един бизнес са съседните държави – в случая – Северна Македония, Сърбия, Румъния, Гърция, Турция.
Прилагаме сертификат за регистрация на марка в Сърбия.
Процедурата е сходна на тази в България, не отнема прекомерно време и Ви дава права върху Вашия знак, марка на изключителна база в тази територия.
Екипът ни предлага обслужване на нашите клиенти по отношение на Република Сърбия, като преди заявяване на марка препоръчваме да се направи предварително проучване, което да даде информация за това какви са потенциалните проблеми и дали марката е „свободна“ за защита и използване в тази държава.